Tütün yasağı

Bilindiği üzere 4207 sayılı Kanun 19 Temmuz’da tüm işyerlerinde uygulanacaktır. Buna göre; 1- Bir işyerine ilk defa yapılan denetimde hem işyeri sahibi hem de müşteri sigara içerse nasıl bir uygulama yapacağız? 2- Bir adet zabıta memuru olan belediyeler nasıl bir uygulama yapacak, yani tek zabıtanın tuttuğu tutanak geçerli olacak mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.07.2009

Köy sınırları içinde bulunan pide ve lahmacun fırınlarına verilecek ruhsat

1996 yılında köy hudutları içerisinde yapılmış 3 katlı bir konutun zemin katı 70 metrekaredir. Üst katta da hane sakinleri mevcuttur. Zemin katta pide ve lahmacun işini yapmak için işyeri açmak için müracaatta bulunulmuştur. Benim sorum; 1-İmar Kanununun 27. maddesinde belirtildiği gibi binanın fen ve sağlık kurallarına uygun olması ve köy muhtarlığından yazılı izin alınması halinde, binanın yapı kullanma izni yerine geçer mi? 2- Pide ve lahmacun üretilen yerler fırın olduğundan bu işyerlerine ruhsat nasıl alınacak? 3-Yapı kullanma izin belgesi olmadan ruhsat düzenlemek uygun mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.07.2009

Bina satın alınması

FATMA SAMANCI - SİVASLI

5393 sayılı Kanunun 18.maddesinin (e) bendine istinaden mülkiyeti Sivaslı Belediyesine ait çamlık parkı içerisinde sosyal tesis yapılması için ayrılan yerin kamu yararına kullanmak şartıyla taşınmaz üzerinde sınırlı ayni hak tesisi kurmak suretiyle 25 yıl süreyle Sivaslı Kaymakamlığı Köylere Hizmet Götürme Birliğine ( imtiyaz) kullanım hakkı verilerek protokol düzenlendi. Belediyemizce tahsis edilen taşınmaz üzerine Sivaslı Kaymakamlığı Köylere Hizmet Götürme Birliğince sosyal tesis binası yapılarak 2 yıldır işletilmektedir. Sivaslı Kaymakamlığı Köylere Hizmet Götürme Birliği tarafından bina belediyemize bedeli karşılığında verilmesi talep edilmektedir. Belediyemiz binayı bedeli karşılığında satın alabilir mi? Bu konuda nasıl bir yol izlememiz gerekiyor?

  • Soru Cevaplandı
  • 30.06.2009
  • SİVASLI

Belediye zabıta memurunun görevlendirilmesi

Görevin aksamaması, kamuda hizmetin sürekliliği açısından, kamu yararı gözetilerek 657 Devlet Memurları Kanununun 86 ncı maddesine ve Anayasanın 128 inci maddesine istinaden zabıta memurunu kadrosuna dokunmadan ve hiçbir hakkı kaybolmadan itfaiye erliğine vekâleten görevlendirilmesinde sakınca var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 30.06.2009

Lise mezununun müdürlüğe atanması ve mali hizmetler müdürlüğünün görevleri

14/07/1992 tarihinde belediyede tahsilat memuru olarak göreve başladım. Bundan yaklaşık 2 yıl önce şef kadrosuna atandım. 02/09/2008 tarihinde muhasebeci arkadaş emekli olunca bu tarihte mali hizmetler müdürü vekili olarak atandım. Şu anki derecem 5/1 ve ticaret meslek lisesi mezunuyum. Sizden öğrenmek istediğim acaba mali hizmetler müdür vekili olarak değil de, mali hizmetler müdürü kadrosuna atanabilir miyim? Ayrıca mali hizmetler müdür vekilinin belediyedeki her türlü ihaleleri yapması, hazırlaması ve ihalelere komisyon başkanı olarak girmesi görevi midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 30.06.2009

Tahsil edilen gelirin iadesi

Benim sorum, muhasebe kaydı ile ilgili olacak. Belediyemiz veznesine yatırılan düğün salonu bedelini 600 03 01 02 99 hesabına gelir olarak kaydettik. Şahıs düğünü iptal ettiği için yatırdığı parayı geri istemektedir. Gelir bütçemizde Ret ve İadeler bulunmamaktadır. Bunun muhasebe kaydını nasıl yapabilirim?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.06.2009

Demirbaş devir ve imha işlemleri

Demirbaşların devir, imha ve hurda işlemlerinde üst limitin beher bir taşınır için mi? yoksa top-lamda mı değerlendirilmesi gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.06.2009

Mali hizmetler müdürlüğü ve muhasebe yetkililiği görevlerini yürüten personelin ihale komisyonu ile muayene ve kabul komisyonlarında görev alıp alamayacağı

Belediyemizde mali hizmetler müdürü ve muhasebe yetkilisi görevlerini yapmaktayım. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu çerçevesinde yapılan ihalelere komisyon üyesi, komisyon başkanı ve muayene kabul komisyon üyesi olarak görev alabilir miyim, katılmamda bir sakınca var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.06.2009

Yap-işlet-devret modeli ile turistik tesis inşası

İzmir’in turistik bir ilçesi olan Foça Belediyesi ihale servisinde görev yapmaktayım. Belediyemize ait 17.561 m2 miktarındaki arsada yap-işlet-devret modeli ile turistik tesis inşa ettirilmesi düşünülmektedir. Yap-işlet-devret modeli ile daha önce hiç ihale yapmadığımızdan ve konu ile ilgili yeterli açıklayıcı bilgi verilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 24.06.2009

Taşıt satışı

Kurum olarak makam aracımızı ihale yoluyla satmak istiyoruz ama aracımızı satın almak isteyen alıcılar aracı hurdaya çıkarmadan satın almak istiyorlar. Belediye olarak durumumuz iyi olmadığından araçlarımızı yaptıramıyoruz. Aracı hurda olarak göstermeden nasıl satabiliriz?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.06.2009

5747 sayılı Kanunun uygulanmasında personelin kazanılmış hakkı

Kayseri İli Melikgazi İlçesi Gesi İlk Kademe Belediyesinde 657 sayılı Kanuna tabi, 1/4 derece/kademede Harita Mühendisi olarak görev yapmakta iken yasal şarlara haiz ve norm kadroya uygun olarak Belediye Başkan Yardımcılığına atandım. Gerekli prosedürleri de (Meclis kararı, onay vs) tamamladıktan sonra yaklaşık 2 yıl Başkan Yardımcısı olarak görev yaptım. 5747 sayılı Kanun ile mahalleye dönüşen ve 29 Mart 2009 Mahalli İdareler Seçimleri ile de tüzel kişiliği sona eren Gesi Belediyesi kapandı ve personelimizle birlikte Melikgazi İlçe Belediyesine dahil olduk. Tarafıma resmi yazı ile "Harita Mühendisi olarak Fen İşleri Müdürlüğünde görevlendirildiniz" şeklinde bir yazı verildi. Yazıyı itirazi kayıtla tebellüğ ettim. Halen Fen İşleri Müdürlüğünde Mühendis olarak görev yapıyorum, maaşımda ve özlük haklarımda herhangi bir değişiklik olmadı ancak, maaş bordromda kadromun "uzman" olduğu yazılı. Yapılan uygulamadan dolayı herhangi bir hak kaybımın olup olmadığının şayet varsa haklarımın tarafıma bildirilmesi hususunu müsaadelerinize arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 17.06.2009

İşçiyi memur kadrosuna atamak

Belediyemizde norm kadro gereği 32 adet memur kadrosu ve 16 adet işçi kadrosu bulunmaktadır. Bu memur kadrolarından 2 adedi doludur. Dolu olan tekniker kadrosundaki personel emeklilik dilekçesi verdi ve ayrılıyor. Belediyemizde 1 adet dolu kadro kalıyor. Personel giderimiz %40 aştığı için memur alımı yapamıyoruz. Ancak kadrolu işçi olarak belediyemizde 5 yıldır büroda görev yapan iki adet yetişmiş elemanımız mevcuttur. (Bu kişiler KPSS sınavını kazanmışlar) Bu yetişmiş elemanlarımız zaten belediyemizden maaş almaktadırlar. Bu elemanlarımızı, personel giderlerimiz de herhangi bir artışa neden olmayacakları için memur kadrosuna atayabilir miyiz? Memur kadrosuna atayabilirsek hangi yolu izlememiz gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.06.2009