Hesap İşleri Müdürlüğüne vekaleten atanma, vekalet ücreti, 68/B uygulaması

Kontder Kullanıcısı -

Sayın Hocam vereceğiniz cevap için şimdiden teşekkür ediyorum 4 yıılık yüksekokul mezunuyum 15.05.1987 tarihinde Devlet Memuru olarak göreve başladım.15.02.1990 da istifa ederek memuriyetten çekildim.(Bu arada askerlik görevinide yaptığımdan dolayı Belediyedeki hizmet sürem 16 ay idi) Daha sonra SSK'lı olarak özel sektörde muhasebeci olarak çalıştım. 30.06.2004 tarihinde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 92 maddesi gereği ve Bakanlık Onayı ile Devlet Memurluğuna tekrar başlangıç yaparak Nizip Belediyesinde 30.06.2004 tarihinde göreve başladım. Hesap İşleri Müdürlüğü Kadrosu boş olduğundan 01.07.2004 tarihinde 657 sayılı Kanununun 86. maddesi son bendine göre atandım. Belediyemizdeki Hesap İşleri Müdürlüğü Kadrosu 3. Dereceliktir. Hizmet birleştirilmesi ve intibak işlemleri yaptırdıktan sonra şu anda 3/1 derecesinden maaş almaktayım. Soru 1 : Hesap İşleri Müdürlüğü Kadrosuna Asaleten Atanmamda birsakınca olup olmadığı. Soru 2 : Asaleten atanmamda sakıncalı ise vekalet ücreti alıp alamayacağım ve alacağım yan ödeme temininde güçlük zammı ve özel hizmet zammı ölçüde alabileceğim.(657 sayılı kanun son fıkrası) Soru 3 : Devlet Memurları Kanununun 68 maddesinin B bendi c fıkrasında sözü geçen 8 yıılık sürenin özel sektörde geçen ve birleştirilen sürelerin bu hesapta dikkate alınıp alınmayacağı Saygılarımla...

  • Soru Cevaplandı
  • 15.04.2005

Üst dereceli kadrolara atanma

Kontder Kullanıcısı -

8.derece memur kadrosunda 8.derecenin 1.kademesinden maaş alan bir memurun 5.dereceli memur kadrosuna atnablir mi?. Ayrıca 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 45.maddesine göre 3 üst derece derken bulunduğu derece ve kademesi sayılıyormu.

  • Soru Cevaplandı
  • 12.04.2005

Belediye başkan ödeneği

Kontder Kullanıcısı -

Belediye Başkanımız 05.04.2007 tarihinde vefat etti. Belediye başkan ödenek bordrosunu her ayın 15 inde tanzim ediyordum ölümü nedeniyle 15 Nisana 10 gün kaldığı için 20 günlük ödememi yapacağım veya nasıl bir yol izleyeceğim? Belediye başkanın ölümü sonucu eşi veya varislerine hangi yardım veya ödemeler yapılacak, ödeme miktarları ve yasal dayanakları nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.04.2007

İşçi iken belediye başkanı seçilen kişinin kıdem tazminatı

Kontder Kullanıcısı -

Belediyede kadrolu şoför olarak çalışırken belediye başkanı olarak seçilen eski başkanlarımızdan ... ... 8 yıl belediye başkanlığı yaptı ve akabinde kurumumuzla ilişiği kesildi. Söz konusu kişi belediye başkanlığı döneminden önceki çalışmış olduğu işçilikte geçen sürenin kıdem tazminatının ödenmesi için başvurmuş olup bu tazminatın ödenip ödenmeyeceğinin bildirilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 05.04.2007

Başkan yardımcılığına atanma

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz D-8 gurubunda yer almaktadır. Norm kadro standart cetvelinde bir adet belediye başkan yardımcısı kadrosu ihdas edilmiş ve meclisimizce de 2. dereceli başkan yardımcısı kadrosu ihdas edilmiştir. Boş bulunan bu kadroya memur statüsünde başkan yardımcısı atanması düşünüldüğünden, 3. derecenin 1. kademesinde şef olarak 20 yıldır görev yapan lise mezunu bir personelimizi, atayabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.02.2007

Emekli belediye başkanının ödeneği

Kontder Kullanıcısı -

Emekli belediye başkanlarına ödenecek ya da ödenmeyecek olan aile, çocuk yardımı vs. gibi ödenekler için Başkontrolör Osman BOZOĞLU ile Kontrolör Mustafa Reşit HAZER' in cevaplarında ikilemde kalmış durumdayım. Belediye Başkanımız emekli olup, aile ve çocuk yardımı ödemiyorum. Sadece 70.000*katsayı üzerinden ödeme yapmaktayım. Değerlendirir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.01.2007

Belediye başkan vekilinin vekalet süresi

Kontder Kullanıcısı -

Belediye Kanunu'nun 40’ıncı maddesinde; belediye başkanının izin, hastalık veya başka bir sebeple görev başında bulunmadığı hâllerde, bu süre içinde kendisine vekâlet etmek üzere, belediye meclisi üyeleri arasından birini başkan vekili olarak görevlendireceği ve başkan vekilinin, başkanın yetkilerine sahip olduğu, hükme bağlanmıştır. Acaba bunun bir süresi var mı? Yani 2-3-4 ay veya daha fazla vekalet edebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.01.2007

Emekli belediye başkanının ödeneği

Kontder Kullanıcısı -

Nüfusu 10.000 altında bir ilçe belediyesiyiz. Belediye başkanımız emekli oldu ve halen görevini yürütmektedir. Belediye başkanı maaşının düşeceğini fiilen biliyoruz ancak nasıl hesaplanacak ne kadar eksilecek yardımcı olursanız sevinirim.

  • Soru Cevaplandı
  • 21.01.2007

Belediye başkan vekilinin belediye meclisine başkanlık etmesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediye Başkanımız görevli olarak ilçe dışına çıktığı zamanlarda yerine başkan vekili bırakmaktadır. Belediye başkanının böyle vekil bırakarak ilçe dışına çıktığı zamanlarda yapılacak olan belediye meclis toplantılarına, belediye başkan vekilinin mi yoksa meclis birinci başkan vekilinin mi başkanlık edeceği konusunda tereddüde düşmekteyiz. Bu konuda yanlışlık yapmamamız için konu hakkında bilgi verilmesini arz ederiz.

  • Soru Cevaplandı
  • 06.12.2006

Belediye başkanı ödeneğinin ödenme zamanı

Kontder Kullanıcısı -

Belediye başkanlarının maaşları memurlar gibi peşin mi ödenir, yoksa çalıştıktan sonra mı ödenir?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.11.2006

Emekli belediye başkanının ödeneği ve memurlara verilen sosyal hak ve yardımlardan yararlanıp yararlanamayacağı

Kontder Kullanıcısı -

Belediye Başkanımız 26.10.2006 tarihinde S.S.K.’dan emekliye ayrılmıştır. Başkanımıza belediyemizden aylığını emekli öncesi gibimi, yoksa nasıl ödeyeceğiz. Eş ve çocuk parası ödenecek midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 30.10.2006

Meclis Kararlarının yürürlüğe girmesi

Kontder Kullanıcısı -

Sayın Hocalarım benim sormak istediğim Belediye Meclisince kesinleşen kararları Belediye Meclis Yönetmeliğinin 18. Maddesi gereğince 7 gün içinde Mülki İdare Amirliğine gönderiyoruz.Gönderdiğimiz kararlar 30 gün sonra Belediye Meclisinin yeni ay ki toplantısı yapılıyor,kararları kesinleşiyor,onları da Mülki İdare Amirmliğine yolluyoruz ondan sonra bir ay önceki kararlar yeni geliyor.Daha açık söylemek gerekirse Mülki İdare Amirliğinden kararların gelmesi 45 günü buluyor. Bu da çeşitli sıkıntılara neden oluyor.Meclis Yönetmeliğinde ve 5393 Sayılı Belediye Kanunun da Kaymakamlığın kararları onaylayıp geri göndermesi ile ilgili bir süre bulunmamaktadır. Dilekçe kanununa göre bir dilekçenin cevap süresi bile bellidir.Uygulamada ne gibi bir işlem yapabileceğimiz hususunda bilgi vermenizi arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 08.09.2006