Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Tahakkukların tahakkuk birimince mi yapılacağı?
İmar Müdürlüğünün veya diğer birimlerin (evlendirme memurluğu gibi) yapmış olduğu işlemler sonunda alınması gereken harç vesaireyi her birimin kendisi sisteme girip tahakkuk yapması mümkün müdür? Tüm tahakkuk yapılan ücretlerin tahakkuk birimince mi yapılması gerekmektedir?
- Soru Cevaplandı
- 27.09.2013
Yapı ruhsatına aykırı kat yapılan yapının yapı kullanma izni
Yapı sahibi 1996 yılında Belediyemiz imar planı içerisinde Yapı Nizamı Bitişik Nizam 4 kat (zemin kat ticari) olan imar adasında bulunan arsasında yapı ruhsatı alarak inşaata başlamış ve inşaat bittikten sonra kaçak ilave bir kat daha yapmış. Yapı sahibi 2013 yılında yapı kullanma izni almak için belediyemize dilekçe ile başvuruda bulundu. (Dilekçesine 2000 yılında Belediyemize binasıyla alakalı yapmış olduğu ödemeyi gösterir su parası tahsilât makbuzunu eklemiş.) Yenileme ve ek kat ilave ruhsatı bulunmayan bu yapı için ne tür bir uygulama yapmamız gerekiyor. (Not: Belediyemizde 2011 yılında ilave revizyon imar planı değişikliği yapılmış olup bu kısımdaki imar adasında kat yüksekliği 6 kata çıkarılmış-tır.)
- Soru Cevaplandı
- 27.09.2013
Zabıta müdürlüğüne atanma
Belediyemizde görevli bulunan polislikten gelme 2 yıllık yüksekokul mezunu zabıta amiri, zabıta müdürü kadrosuna atanmıştır. Bu atama geçerli midir? Zabıta müdürlüğüne atanmak için 4 yıllık üni-versite mezunu olma şartı var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 25.09.2013
Belediyeden başka kuruma naklen atanma
Uzman Çavuşluktan ayrılarak belediyede memur olan bir kişi başka bir belediyeye ne kadar çalıştıktan sonra naklen tayin olabilir. Teşekkürler.
- Soru Cevaplandı
- 25.09.2013
Başkan yardımcılığı kadrosuna atanma
15 yıl SSK’lı olan bir kişi belediye meclis üyesi olmadan belediye başkan yardımcılığı görevine atanabilir mi? Bu atama asaleten ya da vekaleten olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 25.09.2013
Belediyenin de hissesi bulunan parselin kat karşılığı verilmesi
Belediyemizin vatandaşla hisseli parselini müteahhide kat karşılığı olarak verebilir miyiz? Hangi yo-lu izlemeliyiz? Diğer hissedarlar müteahhide kendi paylarını veriyorlar.
- Soru Cevaplandı
- 24.09.2013
659 sayılı KHK’ya göre vekâlet ücreti
8 Temmuz 2012 tarih ve 28347 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Vekalet Ücretlerinin Dağıtımına Dair Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmeliğin geçici maddede belirtilen 02.11.2011-31.12.2011 dönemin dışında hukuk biriminde dava ve icra dosyalarının iş ve işlemlerini takip eden avukat dışındaki genel idare hizmet sınıfına mensup memurların; vekalet ücretlerini alıp alamayacağı hususunda herhangi bir hüküm bulunmamaktadır. Buna göre 2013 yılında hukuk biriminde görev yapan memurların vekalet ücreti alıp alamayacakları hususunda görüşlerinize ihtiyaç duyulmuştur.
- Soru Cevaplandı
- 24.09.2013
Unvan değişikliği sınavı
Belediyemizde zabıta komiseri kadrosunda görev yapmaktayım. Zabıta komiseri kadrosuyla şef kadroları eş değer kadro mudur? Değil ise, şef kadrosuna atanmam için unvan değişikliği sınavına gir-mem gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 23.09.2013
Taşınır kayıt ve kontrol yetkilisinin ünvanı ve statüsü
Ben 657’ye tabi (GİH) olarak Şef kadrosunda görev yapmaktayım. Taşınır Mal Yönetmeliğinin 6’ıncı maddesinde geçen “memuriyet veya çalışma unvanına bağlı kalmaksızın” hükmü dolayısıyla harcama yetkililerinin “ayniyat saymanı”, “ambar memuru”, “ambar ayniyat memuru”, “ambar depo memuru” gibi kadro unvanlarıyla görev yapan kamu görevlilerini “taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi” olarak görev-lendirebileceği gibi, sayılan unvanlar dışındaki kadro unvanları ile görev yapan diğer kamu görevlilerini de görevlendirebilecektir. Ayrıca, kapsamdaki idarelerde görev yapan personelin istihdam şekillerine bakıldığında, bu amaçla görevlendirilecek personelin memur olarak istihdam edilmiş olması zorunlulu-ğunun aranması mümkün görülmemekte, bu idarelerde sözleşmeli veya işçi statüsünde istihdam edi-len personelin de “taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi” olarak görevlendirilmesi mümkün görülmektedir. Burada kastedilen unvan ve kadrodan kasıt nedir? Bu görevi halen yapan personel varken (GİH) şef kadrosunda görev yapan birisine verilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 23.09.2013
Belediyenin borçlanma usul ve şartları
Belediye Meclisimiz 2013 Nisan toplantısında İller Bankası kanalı ile iki milyon TL olarak 5 yıl vadeli kredi kullanılması ile ilgili olarak karar aldı. %10 sınırını aştığı için İçişleri Bakanlığından onay alındı. 2013 Ağustos ayında İller Bankasına başvuru yapıldı. Seçime altı aylık süre kaldığından başvurumuz ka-bul edilmedi. Belediyemiz özel bankalardan kredi talebinde bulunabilir mi? Meclis Kararında geçen İller Bankası lafzı sebebi ile kredi maliyetinde artış olmasa bile özel bankadan kredi aldığımızda karara isti-naden sorumluluk oluşur mu? Seçime kalan sürenin mevzuat açısından sakıncası bulunmakta mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 23.09.2013
İç mimarlık diplomasının iş deneyim belgesi olarak değerlendirilmesi
Fakültelerin iç mimarlık bölümünden mezun olanların, mesleki ve teknik yeterlilik kriteri olarak iç mimar diplomaları ile kamu ihalelerine katılmaları mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 20.09.2013
Aile yardımı
Ocak ayında, personel işlerine Aralık ayında, dünyaya gelen kızımın aile yardım bildirim formunu verdim; beyanda bulundum. Ancak 10 aydır işleme koymamışlar geriye dönük ödemelerimi verin de-dim olmaz dediler, konu ile ilgili ne yapmam gerekiyor yasal olarak o benim hakkım ve memurun hata-sı telafisi nasıl olur.
- Soru Cevaplandı
- 20.09.2013