SORU
AZİZ BEKİL - DAZKIRI
Belediyemize ait bir taşınmaz için 2886 sayılı Kanun kapsamında kat karşılığı inşaat ihalesi yapılmıştır. İhalede belediyeye bırakılacak bağımsız bölüm sayıları sabit tutulmuş, teklif verme kriteri ise belediyeye ödenecek nakit bedel olarak belirlenmiştir. Ancak ihaleye katılım olmamıştır. Yapılan piyasa değerlendirmelerinde, belediye payının yüksek olması nedeniyle projenin yatırımcılar açısından ekonomik bulunmadığı anlaşılmıştır. Bu nedenle belediyeye kalacak bağımsız bölüm sayılarının azaltılarak ihalenin yeniden yapılması düşünülmektedir. İlk ihaleye katılım olmaması halinde, aynı şartlarla yeniden ihaleye çıkılması zorunlu mudur? Yoksa belediye payı azaltılarak doğrudan yeni şartlarla ihale yapılabilir mi? Belediye payının yeniden belirlenmesinde Kıymet Takdir Komisyonunun tekrar karar alması gerekli midir? Yoksa güncel değerleme raporları esas alınarak Belediye Encümeni tarafından yeni paylaşım oranları belirlenebilir mi?
- Soru Hakkında
- 23.06.2026
- DAZKIRI
- İhale İşlemleri
- Cevap Hakkında
- İncelenme: 23.06.2026
- Cevaplanma: 23.06.2026
- Yayınlanma: 23.06.2026
Son Sorular
-
Sözleşmeli Personel İstihdamı Hakkında
23.06.2026
-
Geçici İşçilerin Babalık İzni Hakkında
23.06.2026
-
Belediye Şirketi Sermaye Artışı Hakkında
23.06.2026