SORU

AZİZ BEKİL - DAZKIRI

Belediyemize ait bir taşınmaz için 2886 sayılı Kanun kapsamında kat karşılığı inşaat ihalesi yapılmıştır. İhalede belediyeye bırakılacak bağımsız bölüm sayıları sabit tutulmuş, teklif verme kriteri ise belediyeye ödenecek nakit bedel olarak belirlenmiştir. Ancak ihaleye katılım olmamıştır. Yapılan piyasa değerlendirmelerinde, belediye payının yüksek olması nedeniyle projenin yatırımcılar açısından ekonomik bulunmadığı anlaşılmıştır. Bu nedenle belediyeye kalacak bağımsız bölüm sayılarının azaltılarak ihalenin yeniden yapılması düşünülmektedir. İlk ihaleye katılım olmaması halinde, aynı şartlarla yeniden ihaleye çıkılması zorunlu mudur? Yoksa belediye payı azaltılarak doğrudan yeni şartlarla ihale yapılabilir mi? Belediye payının yeniden belirlenmesinde Kıymet Takdir Komisyonunun tekrar karar alması gerekli midir? Yoksa güncel değerleme raporları esas alınarak Belediye Encümeni tarafından yeni paylaşım oranları belirlenebilir mi?

CEVAP

FAZIL DEMİRAY - Mahalli İdareler Kontrolörü