SORU

Kontder Kullanıcısı -

5018 sayılı yasanın 31’inici maddesinde 22.12.2005 tarih ve 5436/1 sayılı Kanun maddesi ile yapılan değişiklik ile bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi harcama yetkilisinin olduğu; 5393 sayılı Yasanın 63 cü maddesi ile belediye bütçesi ile ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisinin harcama yetkilisi olduğu belirtilmiştir. 31.12.2005 tarihli harcama yetkilileri hakkında 1 seri no’lu genel tebliğinde bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi harcama yetkilisi olarak Teşkilat yapısı Başkanlık olan yerin üst yöneticisi Başkan harcama yetkilisinin ise Müdürlüklerin olduğu belirlenmiştir. Yine İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün 24.02.2006 tarih ve 45181 sayılı yazıları ile gönderilen genelge de, harcama yetkilerinin, bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin yöneticisi (Birim Amiri) tarafından kullanılacağı belirtilmiştir. Sorum; Bütçemizde fiilen olmayan birime ödenek konulmuştur. Örnek, Ulaşım hizmetleri, Fen İşleri olarak yaptığımız yollara yapılan harcamalar buradan ödenmektedir. Ulaşım hizmetlerinin harcama yetkilisi olarak fen işleri müdürü yazılmaktadır. Yapılan veya yapılacak ödemelerde verile emrine harcama yetkilisi olarak müdür yazılmakta, ancak ihale onay belgesine teklif eden birim amiri, onaylayan olarak da belediye başkanı yazılmaktadır. Onay belgesinde teklif edenin, düzenleyicinin onayı ise harcama yetkilisi olan birim amirinin yazılması gerektiği görüşümü sözlü olarak ifade ettim. Ancak kabul görmedi. Bu hususta birim amiri olarak sorumluluğum kalkar mı, yoksa yazılı olarak başkanlığa bildirmem mi gerekir? Yazılı olarak evrakın düzenlenmesi istenirse sorumluluğum kalkar mı?

CEVAP